2. Twitter Anketleri | Akademik Birisi

2. Twitter Anketleri

  Hiç yorum yok

Bir süre önce twitter adresimizden (Buradan Ulaşabilirsiniz) takipçilerinin büyük bir yüzdesi akademisyen olan takipçilerimize anketler uygulayıp merak ettiğim soruları cevaplamalarını istiyordum. Daha öncesinde belirttiğim gibi her iki ankette bir sonuçları yazı olarak paylaşma kararı almıştım. İlk iki anketin sonuçlarını paylaşmıştım (Buradan Ulaşabilirsiniz).

Daha sonrasında yapmış üçüncü ve dördüncü anket sonuçlarını ise bu yazımda paylaşacağım. 

Twitter'da Neler Sorduk? 
İlk olarak takipçilerimize "Örneklemi değiştirmek çalışmayı özgün yapar mı? " diye sordum. Akademide sık sık tartışmalara yol açan ve birbirinin tekrarı olarak görülen çalışmaların bolca olduğu bu sorunsala verilen cevaplar aşağıda ki gibidir.


Bu anketin sonuçlarına göre kullanıcıların %9'u örneklemi değiştirmenin çalışmayı orijinal yapmadığını düşünürken büyük oranda bir kitle ise araştırmadan araştırmaya durumun değiştiğini savunmaktadır.

İkinci olarak ise takipçilerimize "Tübitak’a, AB’ye veya diğer kurumlara hiç proje hazırladınız mı?" diye sordum. Akademide ki insanların ne kadarının proje yazma ve uygulama konularında tecrübeli olduklarını ölçmek amacıyla sorduğum bu sorunun cevapları ise aşağıdaki gibidir.


Elde ettiğim verilere göre takipçilerimizin büyük bir çoğunluğu (%66) daha öncesinde herhangi bir proje hazırlamadığını belirtirken sadece %34'lük bir dilim proje hazırladığını belirtti. Açıkçası ben daha da düşük bir hazırlama oranı beklerken %34'lük sonuç bile beni mutlu etmeye yetti.

Sizde sorulmasını istediğiniz, merak ettiğiniz soru varsa twitter'dan mesaj göndererek ulaşabilirsiniz. Uygun görülen sorular paylaşılacaktır. Yorum yapmayı ve teşekkür etmeyi unutmayın teşekkürler 😊 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *