Twitter Hesabımız Anketlerinin Analizleri 1 | Akademik Birisi

Twitter Hesabımız Anketlerinin Analizleri 1

  Hiç yorum yok

Twitter'da 7 Nisan 2019 tarihinde açtığımız @akademikbirisi hesabımız kısa bir sürede 1400 takipçiye ulaştı. Çok büyük bir kısmı akademisyenler ve akademik kariyer düşünen kişilerden oluşan bu takipçi kitlemiz sayesinde bazı akademik analizler yapabilme şansına sahip oluyoruz.
Takipçilere merak ettiğim soruları sorup yanıtlarımı alıyorum. Ancak bu anket sonuçlarının kalıcı ve toplu bir halde olması için buradan da paylaşmak istiyorum. Yapmış olduğum her 2 ankette bir burada yeni bir yazı paylaşacağım.

Twitter'da Neler Sorduk?
İlk olarak büyük bir kısmı akademi gönüllüsü olan takipçilerimize düzenli olarak takip ettikleri bir derginin olup olmadığını sordum.
Ankete toplamda 101 kişi katıldı. Katılanların %53'ü düzenli olarak takip ettikleri bir dergi olduğunu işaretlerken %47 ise takip ettiği bir dergi olmadığını söyledi.



İkinci ankette ise takipçilerimizin araştırmalarında en çok hangi siteyi kullandıklarını sordum. 3 seçenekli olarak sunduğum bu ankette academia, researchgate, google akademik arasında takipçilerin seçim yapmasını istedim. Toplamda 202 kişi ankete katılım sağladı. Sonuç olarak ise katılımcıların %52'si Google Akademik'i tercih ettiğini söyledi. 1 Kullanıcı ise yorum kısmında ScienceDirect'i kullandığını söyledi.


Sizde sorulmasını istediğiniz, merak ettiğiniz soru varsa twitter'dan mesaj göndererek ulaşabilirsiniz. Uygun görülen sorular paylaşılacaktır.
Yorum yapmayı ve teşekkür etmeyi unutmayın teşekkürler 😊

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *