Öğretim Elemanlığına Girişte Yaş Sınırı Var mı? | Akademik Birisi

Öğretim Elemanlığına Girişte Yaş Sınırı Var mı?

  Hiç yorum yok

Bilindiği üzere ülkemizde çoğu meslek grubunda belirli yaş sınırları konuluyor. Bu yaş sınırları her seçim öncesinde seçmen tarafından dile getiriliyor ve kaldırılması ya da yaşın büyütülmesi isteniyor. İşte bu noktada merak edilen sorulardan bir tanesi de öğretim elemanlığına başlangıç için herhangi bir yaş sınırı bulunuyor mu?

Aşağıdaki tablo vasıtasıyla bu soruya basitçe cevap vermek istiyorum.


UNVAN
YAŞ SINIRI VAR MI?
AZAMİ SINIR
Profesör
Yok
-----
Doçent
Yok
-----
Doktor Öğr. Üyesi
Yok
-----
Öğretim Görevlisi
Yok
-----
Araştırma Görevlisi
VAR
35 Yaş
Uzman
Yok
-----



Görüldüğü üzere sadece araştırma görevliliğine girişte bir yaş sınırı bulunuyor. Öğretim üyesi dışındaki öğretim elemanlarının yönetmeliğinin özel şartlar bölümünde yazan maddeye göre;

MADDE 7 – (1) Araştırma görevlisi kadrosuna başvurabilmek için ilana ilk başvuru tarihi itibarıyla otuz beş yaşını doldurmamış olmak gerekir.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *