Öğretim Görevlisi Nasıl Olunur? | Akademik Birisi

Öğretim Görevlisi Nasıl Olunur?

  Hiç yorum yok


Öğretim görevlileri kendi uzmanlık alanları ile ilgili derslere giren öğretim elemanlarıdır.

Öğretim görevlisi olabilmek için öncelikle bir lisans programının tamamlanmış olması gerekmektedir.

Öğretim görevlisi olabilmek için daha önce ki yönetmelikte geçerli olan bir maddeye göre 2 yıllık tecrübe sahipleri de akademik kadro ilanlarına başvuru yapabiliyordu ancak son düzenleme (9 Kasım 2018) ile birlikte Meslek Yüksekokullarının YÖK tarafından belirlenecek uzmanlık alanlarına atanacak hariç bütün öğretim görevlisi kadrolarına başvurularda tezli yüksek lisans şartı getirilmiştir.

Öğretim görevlisi kadrosuna başvuracak adayların ALES puanının muhakkak olması gerekir. Bu puanının ise en az 70 olması beklenir. Son yapılan düzenleme ile artık ALES puanlarının geçerliliği 5 yıl olmuştur.

Meslek yüksekokullarının Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen uzmanlık alanlarındaki öğretim görevlisi kadroları hariç olmak üzere üniversite ve yüksek teknoloji enstitüleri, senato kararıyla, Yönetmelikte belirlenen ALES ve yabancı dil puan barajlarının üzerinde bir puanı asgari puan olarak belirleyebilirler.

Öğretim görevlisi olabilmek için önemli olan bir diğer puan türü ise Lisans Mezuniyet Ortalaması'dır. Buna göre mezuniyet ortalaması 4'lük sistemde olanların ortalaması yüzlük sistemde ki karşılığıyla değerlendirmeye alınır.

Öğretim görevlisi başvurularında ALES puanının %60'ı, Mezuniyet puanının ise %40'ı dikkate alınır. Daha sonrasında ortaya çıkan iki puan toplanır ve ilana başvuru yapan adaylar arasında bir sıralama yapılır. Daha sonrasında ise alınacak akademik personel sayısının genellikle iki katı aday mülakata çağrılır.

Bu mülakat sözlü olabileceği gibi yazılı olarak da gerçekleştirile bilinir. Bu tamamen kurumun inisiyatifine kalmış bir durumdur.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *