PepsoDent Markasının İlginç Hikayesi | Akademik Birisi

PepsoDent Markasının İlginç Hikayesi

  Hiç yorum yok
Biraz farklı ve ilginç bir yazı olacak bugün. Tahminimce hayatınızda hiç duymadığınız belki de daha önce hiç merak etmediğiniz bir hikaye. Ancak tamamını okuduğunuzda sizi fazlasıyla aydınlatacak ve bugünlük bu kadar bilgi yeter diyebileceğiniz türde bir yazı ile karşınızdayım.

1900'lerin ilk yıllarında Amerika'lı tanınmış bir yönetici olan Claude Hopkins'e bir yakın arkadaşı gelir ve ona bir şeyden söz eder. Bu yeni bir tür icattır. Arkadaşının söylediğine göre bu, dişler için kullanılan naneli ve köpüklü Pepsodent ismini taktığı bir macundur. Bu daha önce kullanılmamış bir şeydi.
Claude pazarlamacılığı ile ön plana çıkmış ve kendisini kanıtlamış müthiş bir reklamcı ve yöneticiydi. Arkadaşının, bu fikrini paylaşmak için onu seçmiş olmasına şaşırmamak gerek.
O yıllarda Amerikalıların diş sağlıklarının hızla düştüğü ve görünüşlerinin kötüleştiği bir gerçekti. Çünkü insanlar zenginleşme, endüstrileşme, dağıtımın kanallarının çoğalması gibi sebeplerle şekere daha kolay ulaşabiliyor ve bolca tüketiyorlardı.

Birinci dünya savaşı sırasında asker seçimleri yapılırken bu durum hükümet yetkilileri tarafından fark edilmiş ve bir sağlık sorunu olduğu kabul edilmişti.

Böyle bir girişim daha öncesinde macun yerine toz şeklinde yapılmış ancak bu ürün dişlere zarar vermiş, insanların dişleri kırılmış ve düşmüştü. Hopkins bu yüzden bu girişimi mali bir intihar olarak görüyordu. Biraz düşündü ve arkadaşının teklifini reddetti.
Daha sonrasında ise arkadaşının baskıları sonucu bunun tanıtımı teklifini kıramadı ve kabul etmek zorunda kaldı. Bu Hopkins'in şimdiye kadar ki en karlı girişimi olacaktı ancak Hopkins henüz bunun farkında değildi.

Hopkins kısa sürede PepsoDent'i dünyanın en tanınmış markalarından birisi haline getirdi ve Amerikalılara diş fırçalama alışkanlığını kazandırmaya başladı. "PepsoDent Gülümsemesi" diye bir deyim bile ortaya çıktı.
1930'lara gelindiğinde ise PepsoDent Çin, Güney Afrika, Brezilya, Almanya gibi ülkelerde satılmaya başlandı.
Anketörler daha sonraki yıllarda yaptıkları araştırmalarda diş fırçalama alışkanlığının Amerika'nın yarısından fazlasına çok hızlı bir şekilde kazandırıldığını ortaya koydu.

PepsoDent'in içindeki temel bileşenler günümüze kadar ulaştı ve şu anda sağlıkla alakalı her yerde kullanılıyor.

Kaynakça:

The Power of Habit: Why We Do What We Do in Life and Business

Yazar: Charles Duhigg
Çeviri: Mustafa Ali Özay

Lütfen yorum yapmayı ve bu gibi yazıları anında okuyabilmej için abone olmayı unutmayın 😊✋

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder