Doğu Ekspresi Deneyimim ve Kars Sendromu | Akademik Birisi

Doğu Ekspresi Deneyimim ve Kars Sendromu

Hiç yorum yok

Çok uzun bir zamandır gitmek istediğim ancak okul ve sınavlardan bir türlü vakit bulamadığım için gerçekleştiremediğim Doğu Ekspresi seyahatimi 14-16 Ocak tarihleri arasında sonunda gerçekleştirebildim. Bu seyahatimizi 3 arkadaş olarak planladık.

Trende vagonlar farklı farklı oturma düzenlerinden oluşuyor. En öndeki vagonlar tamamen oturaklı ve yataksız. Burada seyaheti tamamlamak epey yorucu. Bir adet lokanta vagonu bulunuyor. Bu vagonun hemen arkasında ise 4 yataklı odaları bulunan vagonlar yer alıyor. En arkalarda ise 2 yataklı vagonlar var. Bunların avantajı ise içerisinde buzdolabı ve lavabosu bulunması.

Biz 4 yataklı vagon seçimi yaptık yanımızda tanımadığımız birisi olmaması adına 4. yatağında ücretini ödedik. Daha sonrasında ise zaten o yatağı eşyalarımızı rahatça koymak için kullandık iyiki satın almışız.
Bu seyahatte ki deneyimlerimizi sizi sıkmadan uzun uzadıya anlatmadan kısa ve öz bir şekilde bazı zamanlarda ise madde madde anlatmaya çalışacağım.

İlk önce 14 ocak sabahından memleketimizden Ankara'ya sehayat ettik. Öğlen 13.00 gibi Ankara otobüs terminaline iniş yaptık. Daha sonrasında hemen ankara metrosuna binip Anadolu durağına gittik. Burada trende sabah kahvaltısında kullanmak üzere bütün eşyalarımızı aldık.

Kahvaltılık ürünler almaya dikkat edin. Mutlaka fazladan ekmek alın. Dilerseniz yanınıza Su Isıtıcısı da alabilirsiniz. Çünkü tren içinde her zaman çay bulamayabiliyorsunuz ve çay ücreti 2.5 lira.

Tren içerisinde lokanta var ancak serviş çok yavaş, çeşit çok az ve fiyatlar çok pahalı. Bu yüzden mutlaka yemek ihtiyacınızı kendiniz karşılamaya çalışın.

Şimdi bu tavsiyelerden sonra madde madde hem tren hem de Kars gezilerimiz hakkında ki tecrübelerimizi anlatmak istiyorum. Burada bulamadığınız her şeyi yorum kısmından sorabilirsiniz cevaplayacağım.

1- Sivas'ta trenimiz bozuldu ve tam 5 saat trenin yapılması için bekledik. Bu süreçte hiç bir duyuru yapılmadı. Haliyle 26 saatte bitmesini planladığımız tren yolculuğumuz 31 saatte bitti.

2- Odalarda çöp kovası çok ufak bu yüzden lütfen yanınıza çöp poşeti alın. İnsanlar sürekli camlardan çöplerini doğaya bıraktılar sizde onlardan olmayın lütfen.

3- Tren görevlileri odalarla yeterince ilgilenmiyorlar. Bu yüzden sizin gidip onları bulmanız gerekiyor.

4- Odaların kaloriferleri düzgün çalışmıyor oda bazen çok sıcak olurken bazen ise soğuk olabilir. Bu durum hasta olmanıza sebep olabilir çünkü oda çok ısındığında gerçekten rahatsız edici derecede oluyor.
Ek: Tren durup-kalkarken çok sarsıyor bu yüzden sürekli irkilerek uyanıyorsunuz.

5- Tren yolculuğunuzda Sivas'tan sonra telefon ve internetiniz hiç çekmiyor. Erzincandan sonra ise bazı noktalar da çekmeye başlıyor ancak yinede zayıf oluyor. Bu yüzden yanınıza vakit geçireceğiniz kitap veya bulmaca mutlaka alın biz öyle yaptık.

6- Kars seyahatimiz bittikten sonra Erzurum'a kadar yine trenle döndük. Bu dönüşümüzde ise koltuklu vagondan biletlerimizi aldık ve burada gerçekten üşüdük bu yüzden koltuklu kısımda seyahet etmemeye çalışın.

7- Bu maddeden sonra Kars ile ilgili tecrübelerimi anlatacağım mutlaka okumaya devam edin.

8- Kars'ta sokaklarda yürümek neredeyse imkansız. Çünkü her yer buz tutmuş vaziyette. Belediyenin bu konuyla alakalı en ufak bir çalışmasını göremedik. Kaldırımlar ve yollar kardan temizlenmemiş, tuzlama çalışması veya kürüme çalışması yapılmıyormuş.

9- Yine belediye tarafından binalarda ki buz sarkıtları temizlenmemiş bu yüzden kaldırımlarda yürürken iki kere dikkatli olmanız gerekiyor.

10- Yine belediye tarafından çöplerin toplanmadığını gördük. Her yerde çöp dağları vardı. Sokaklarda kokudan yürüyemiyorsunuz. Her yer pislik içinde şehir merkezleri de buna dahil.

11- Kars şehir merkezinde çok fazla başıboş köpek dolaşıyor. Bazen önünüze 15-20 köpek birden çıkabiliyor. Köpeklerle ilgili gerekli çalışmalar yapılmadığı için sürekli birbirleriyle kavga ediyorlar. Bu durum insan sağlığı için tehlike arz ediyor.

12- Şehrin merkezinde bulunan Kars Kalesine çıkmak için merdivenlerden tırmanmanız gerekiyor. Ama tahmin ettiğiniz gibi belediye yine çalışmamış ve bütün merdivenler buz. Bu yüzden dağ tırmanışı yapar gibi eğile eğile yavaş yavaş merdivenleri çıkmanız gerekiyor. Çünkü en ufak bir kaymanız durumunda metrecelerce geriye yuvarlanabilirsiniz.

13- Tarihi doku yörenin gençleri tarafından sprey boyalarla çok fazla tahrip edilmiş. Her yerde aşk sözleri okumanız mümkün bu durum ise insanların ruhunu bunaltıyor.

14- Ani Harabeleri olarak bilinen bölge bana göre gerektiğinden fazla güzelleme ile anlatılmış çünkü gerçekten buradan daha fazla güzel tarihi ve turistik yerleri defalarca gördüm.

15- Çıldır gölü üzerinde atlı kızaklarla seyahat edebilirsiniz. Seyahat 10 dakika sürüyor tavsiye ederim.

16- Sarıkamış Kayak merkezine şehir merkezinden hareket eden Sarıkamış dolmuşları ile gidebilirsiniz. Yaklaşık 1 Saatte buraya varıyorsunuz.

17- Sarıkamışa giderken kayak takımızını Sarıkamışın içinden kiralayın. Biz Fatih Koçak beyefendinin dükkanından tüm kıyafetler ve takımı 20 liraya kiraladık. Kayak merkezinde ise bu fiyat 150 lira civarında.

18- Akşam yemeklerinde ilk gün çok tavsiye edilen Hanımeli Lokantasına gittik. En çok tavsiye edilen yemek Piti yemeğiydi. Ancak biz hiç beğenmedik. Hatta arka masamızda ki insanlarda aynı şeylerden sipariş etmişlerdi ancak bazılarının midesi bulandı. Piti'nin fiyatı 35 lira.

19- Ertesi gün akşam ise en çok tavsiye edilen bir başka lokanta olan Pushkin'e gittik. Burada iki çeşit menü var. Kırmızı et menü veya Kaz Menüsü. Kırmızı et menüsü 70 lira. Kaz menüsü 90 lira. Biz denedik gayet memnun kaldık. Ancak garsonların biraz daha nezaketli olması gerekiyor.

20- Pushkin lokantasından saat 20.30'dan sonra Kafkas Dans gösterisi başlıyor. Tek kelime ile harika mutlaka izlemeniz gerekiyor. Bu gösterinin sonrasında ise Aşık Atışması adı altından 2 kişi çıkıp saz çalıyor ancak biz hiç beğenmedik çünkü insanlardan para koparabilmek için karşılıklı atışmak yerine sürekli seyircilere güzellemeler yapıyorlar.

Sonuç olarak bir daha Kars'a gider misin diye sorsalar hiç düşünmeden hayır derim. Doğu ekspresi güzel mi diye sorarsanız 10-15. saatten sonra gerçekten sıkıyor. Artık bitsin istiyorsunuz.

Ben Kars seyahatine gitmeden önce büyük beklentilere girmiştim. Ancak gördüğüm manzara bende soğuk duş etkisi meydana getirdi. Bende bu duruma KARS SENDROMU demeyi uygun buldum.

Bu sendromun asıl sahibi ise Paris. Buna göre "İzledikleri Fransız filmlerinin etkisi ile Paris’e giden turistler uçaktan indikten sonra sokaklarda Sartre’yi, Chanel’i bisiklete binen güzel kadınları görmeyi beklerken bir anda gri bulutlar, kaba taksi şoförleri, para isteyen evsizler ile karşılaşabilirler. ‘Paris sendromu’ varlığı bilimsel olarak da kanıtlanmış psikolojik bir hastalık.Sokaklarında parfüm kokuları yayılan, her yanından güzel müzikler duyulan bir şehir beklerken karşılaştıkları gerçeklik sonucunda en çok etkilenenler de Japon turistler. Yapılan araştırmalara göre her yıl Paris’e gelen 6 milyon Japon turistin en az 20 tanesi Paris sendromu yaşıyormuş. Hatta durum öyle ciddi ki, Japon elçiliğinin bu konuyla ve Paris’te hastalanan vatandaşlarıyla ilgilenen uzmanları bile var."

Bende instagram'da Kars'a yönelik yapılan güzellemelerden çok fazla etkilenmiş olmayalıyım ki orada beklediğim Kars'ı bulamadığım için sanırım Kars Sendromu hastalığına yakalandım.
Bu yüzden plan yaparken lütfen Kars'ta çok fazla vakit kaybetmeyin Sarıkamışa uğrayıp hemen başka şehirlere geçiş yapın.

Kars'tan sonra sırasıyla Erzurum- Diyarbakır- Mardin- Midyat- Silopi- Gaziantep şehirlerine uğradık buralarda ki gözlemlerimi de en kısa sürede bu blogtan paylaşacağım.
Sağlıcakla kalın...

Lütfen yorum yapmayı ve bu gibi yazıları anında okuyabilmej için abone olmayı unutmayın 😊✋